Mobilny Punkt Obsługi Klienta MPEC, zgodnie ze swoim przeznaczeniem, już po raz 10. zmieni lokalizację. Tym razem stanie na ulicy Lubicz obok Opery. Wszyscy zainteresowani będą mieli okazję do bezpośredniej rozmowy z pracownikami Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej. Tematów do rozmowy jak zwykle będzie wiele, poruszona zostanie na pewno kwestia dotacji na zmianę ogrzewania, podłączenia do miejskiej sieci oraz sprawa ciepłej wody użytkowej.
Temat dotacji jest palący, ponieważ rok 2015 jest ostatnim, w którym można liczyć na dofinansowanie w wysokości do 100% poniesionych kosztów. Od następnego roku dotacje będą maleć. W roku 2016 będą wynosiły maksymalnie do 80% poniesionych kosztów, w 2017 roku do 60%, a w 2018 roku już tylko do 40%. – W roku 2015 do chwili obecnej, udzielono dotacji celowej na likwidację blisko 1400 sztuk pieców oraz blisko 1300 sztuk kotłowni na paliwo stałe. Wydatkowano już na ten cel kwotę ponad 38 milionów złotych, co stanowi 60 % wszystkich środków przeznaczonych na ten cel w budżecie miasta. Należy podkreślić, że wnioski o udzielenie dotacji są nadal rozpatrywane – podkreśla Ewa Olszowska-Dej, dyrektor Wydziału Kształtowania Środowiska Urzędu Miasta Krakowa.
MPEC w wyniku uzgodnień z mieszkańcami w ostatnim czasie wybudował nowe sieci na ulicach Koletek, św. Gertrudy, św. Anny, Piłsudskiego, Topolowej, Brackiej, Dietla i św. Agnieszki. Jeszcze w tym roku planowana jest realizacja inwestycji na ulicach: Siemiradzkiego, Rejtana, Traugutta i Limanowskiego. Kolejny obszar, nad którego koncepcją rozbudowy sieci cieplnej obecnie przedsiębiorstwo pracuje, to Kazimierz.
Mobilny Punkt Obsługi Klienta na ul. Lubicz to kontynuacja działań zapoczątkowanych przez przedsiębiorstwo 2 lata temu. Pomysł mobilnych biur okazał się strzałem w dziesiątkę, nie tylko dlatego, że niebawem stanie już 10. taki Punkt, ale dlatego, że jest on odpowiedzią na potrzeby krakowian. Mieszkańcy dostają szczegółowe informacje, pomocne materiały, wydrukowane dokumenty. MPOK zawsze staje tam, gdzie wciąż czynne są piece węglowe oraz gdzie w pobliżu przebiegają sieci ciepłownicze. Należy pamiętać, że bliskość sieci daje możliwość stosunkowo szybkiego przyłączenia i korzystania z miejskiego ciepła.
Mobilne Punkty Obsługi Klienta (MPOK) to jeszcze bardziej dostępna forma działającego na co dzień w siedzibie MPEC Biura Obsługi Klienta. MPOK to rodzaj aktywnego Biura, które wychodząc poza mury swojej siedziby, jest miejscem spotkań z krakowianami w pobliżu ich mieszkań i w dogodnych dla nich popołudniowych porach. Zainteresowanym przyłączeniem do miejskiej sieci polecamy konsultacje w namiocie MPEC od 14 do 18 września, od godz. 15:00 do 18:00 przy ul. Lubicz (obok Opery).