Od 1 lutego pasażerowie mogą spotkać w komunikacji miejskiej kontrolerów ubranych w służbowe stroje i wyposażonych w nowoczesne czytniki z GPS. Pierwszy zespół kontrolerski wyruszył do pracy po godzinie piątej rano. Przypominamy, że tylko 50 kontrolerów jest rozpoznawalnych, a pozostali pracują w cywilnych ubiorach.
Ważną informacją dla pasażerów jest zmiana lokalizacji punktu obsługi, w którym można załatwić wszystkie sprawy dotyczące np. reklamacji wezwania do zapłaty, ewentualnej skargi na kontrolera lub innych spraw. Punkt został przeniesiony z ul. Wawrzyńca na ul. Wileńską 2A (przecznica od al. 29 Listopada). Jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach: poniedziałki, wtorki, czwartki, piątki godz. 8-16 oraz w środy godz. 10-18. Dodatkowe informacje można też uzyskać pod numerem telefonu: 12 306 77 11.
Podstawą do tych wszystkich zmian jest umowa podpisana między ZIKiT a firmą Renoma, która została wyłoniona w przetargu. Pracownicy tej firmy będą kontrolują bilety a także rozpatrują odwołania. Jeżeli pasażer nie będzie się zgadzał z rozstrzygnięciem, ma także prawo skierowania odwołania do ZIKiT-u. Ponadto ZIKiT będzie też zajmuje się kontrolą pracy firmy, szczególnie na początku jej działalności.
źródło: www.bip.krakow.pl