Warszawa i Kraków zdecydowanie rozpieszczają rodziców. Nie brakuje nam warsztatów, festiwali czy koncertów dla najmłodszych. Jednak jak odróżnić wydarzenia mało wartościowe od tych, które całym sercem tworzone są z myślą o dobru dziecka? Pytanie to stało się przyczyną powstania akcji Słoneczniki, którą od 2011 roku organizuje portal CzasDzieci.pl. Jest to konkurs, który wyłania najpiękniejsze perły warszawskiej i krakowskiej oferty wydarzeń dla dzieci.
Tym co wyróżnia konkurs Słoneczniki jest ogromna rola rodziców – to im organizatorzy oddają głos i proszą o odpowiedzi na pytanie: które wydarzenia polecasz jako najlepsze dla rozwoju Twojego dziecka? Która inicjatywa niosła za sobą najwięcej korzyści i radości? Rodzice są przecież najlepszymi ekspertami w ocenie inicjatyw organizowanych dla ich dzieci.
Jak można włączyć się w akcję?
Inicjatywy można zgłaszać przez cały czerwiec na stronie internetowej akcji poprzez króciutki Formularz Zgłoszenia (widoczny po prawej stronie serwisu oraz dostępny pod adresem http://sloneczniki.czasdzieci.
Na podstawie czerwcowych zgłoszeń, 1 lipca zostaną wyłonione wszystkie nominowane inicjatywy. Następnie przez cały lipiec będzie można głosować na najlepszą inicjatywę w każdej z sześciu kategorii. Zwycięzcy otwartego plebiscytu otrzymają we wrześniu Nagrody Rodziców, natomiast Jury konkursu przyzna Statuetki Złotych Słoneczników. Konkurs wspierają merytorycznie psycholodzy, pedagodzy oraz profesjonalne jury składające się z przedstawicieli środowiska naukowego (m.in. pracownicy naukowi Uniwersytetu Warszawskiego oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego) i ekspertów-praktyków w dziedzinie psychologii i pedagogiki dziecięcej.
Słoneczniki odbywają się już po raz trzeci – drugi raz w Warszawie i trzeci w Krakowie. Pozytywny odbiór ze strony Organizatorów kultury i edukacji oraz zaangażowanie Rodziców w latach ubiegłych, dodaje skrzydeł organizatorom i pozwala wierzyć, że i w tym roku Rodzice podzieją się swoimi nieocenionymi opiniami na temat dziecięcej oferty w ich mieście.
Więcej informacji znajduje się na serwisie internetowym akcji http://www.sloneczniki.
Partnerem akcji zostali: Miasto Kraków, Miasto Stołeczne Warszawa oraz Kids in Kraków. Akcję redakcyjnie wspiera RMF Classic. Patronami medialnymi zostali: Gazeta Polska The Times, Gazeta Krakowska, miesięcznik Gaga, miesięcznik Karnet, Magiczny Kraków, naszemiasto.pl.