Przedstawiamy warunki naboru członków Rady Budżetu Obywatelskiego miasta Krakowa na podstawie Zarządzenia nr 3070/2021 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 29 października 2021 r. w sprawie powołania Rady Budżetu Obywatelskiego miasta Krakowa.
Prezydent Miasta Krakowa ogłasza nabór do Rady Budżetu Obywatelskiego miasta Krakowa
I. Warunki uczestnictwa w naborze i wymagana dokumentacja.
1. Skład Rady Budżetu Obywatelskiego miasta Krakowa (dalej Rada) powołuje Prezydent Miasta Krakowa.
2. Przedstawiciele strony społecznej będący Wnioskodawcami zwycięskich projektów edycji I – VIII w ramach budżetu obywatelskiego miasta Krakowa składają w nie przekraczalnym terminie do 10 grudnia 2021 r. za pośrednictwem Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia do Prezydenta Miasta Krakowa wniosek o powołanie do Rady poprzez:
- wypełnienie formularza zgłoszeniowego w formie on-line dostępnej pod adresem https://forms.office.com/r/X2QFb2EHt2 lub
- przesłanie zgłoszenia w formie papierowej na adres Wydział Polityki Społecznej
i Zdrowia, ul. Jana Dekerta 24, 30-703 Kraków z dopiskiem „RBO – Nabór” lub - przesłanie skanu podpisanego zgłoszenia na adres budzetobywatelski@um.krakow.pl w tytule maila wpisując „RBO-Nabór”
3. Decyzję o powołaniu Członków Rady będących Wnioskodawcami podejmuje Prezydent Miasta Krakowa na podstawie analizy przesłanych zgłoszeń pod kątem doświadczenia w partycypacji społecznej oraz motywacji kandydata.
4. Zostanie członkiem Rady wiąże się z koniecznością dostarczenia własnoręcznie podpisanego oświadczenia o zgodzie na uczestnictwo w pracach Rady Budżetu Obywatelskiego miasta Krakowa – wzór oświadczenia zostanie przekazany w terminie późniejszym.
II. Termin składania wniosku i sposób wyłonienia kandydata Rady.
1. Wnioski kandydatów należy składać za pośrednictwem Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia do Prezydenta Miasta Krakowa w terminie do dnia 10 grudnia 2021 roku. Wnioski przesłane na inne adresy niż wskazane w punkcie I. 2. lub po wskazanym terminie nie będą uwzględnione i rozpatrywane.
2. Powołanie członków Rady następuje w formie Ogłoszenia Prezydenta Miasta Krakowa umieszczonego na stronie internetowej https://budzet.krakow.pl/ oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa.
III. Zadania Rady i inne informacje dodatkowo.
1.Do zadań Rady należy w szczególności:
- monitorowanie wdrożenia i realizacji harmonogramu budżetu obywatelskiego, proponowanie zasad oraz rozwiązań w celu prawidłowej jego realizacji;
- promocja idei budżetu obywatelskiego;
- wyrażanie – na wniosek Prezydenta Miasta Krakowa – opinii w sprawach związanych z poszczególnymi etapami realizacji budżetu obywatelskiego;
- realizacja innych zadań wskazanych we właściwej uchwale Rady Miasta Krakowa w sprawie budżetu obywatelskiego miasta Krakowa.
2. Członkowie Rady wykonują swoje czynności osobiście.
3. Członkom Rady nie przysługuje wynagrodzenie z tytułu uczestnictwa w Posiedzeniach Radzie.
Więcej informacji można uzyskać przesyłając zapytanie pod adres budzetobywatelski@um.krakow.pl